Torikorttelit ja Bassoradio  järjestivät keväällä kilpailun, jossa haettiin inspiroivia tapoja houkutella asiakkaita kivijalkaliikkeisiin. Kilpailun voittaja, UrbSpotter , toteutti lokakuussa upean tavan esitellä Helsinkiä. Ratkaisu nojasi moniaistilliseen kokemukseen Helsingistä. Kolme tunnettua helsinkiläistä esittelivät oman näkemyksensä kaupungista ja siihen liittyvistä tunnelmista ja muistoista.

Pääosissa nähtiin vaatesuunnittelija Sasu Kauppi, Hel Looks -sivuston perustaja Liisa Jokinen sekä Töölön Ketterästäkin tutut räppärit Sonny ja Matti8. Pop up -tilassa voi sukeltaa hetkeksi kunkin kulttuurihenkilön mielenmaisemaan, jota tuetaan videon, äänen ja hajun keinoin. Teoksen on ohjannut kansainvälisestikin palkittu elokuvaohjaaja Hamy Ramezan.

Aistimus oli kampanjassa mukana tuomalla tunnelmat eloon tuoksujen avulla. Yksi tila toi elävästi mieleen Linnanmäen vanhan puisen vuoristoradan, toinen Meiran kahvipaahtimot. Kolmannessa tilassa saattoi aistia Itämeren läheisyyden, merellistä tuoksua myöden.

Tsekkaa muun muassa Mami go go! -blogin kirjoitus tapahtumasta, tai vieraile MyHelsinki-sivustolla.

UrbSpotter-ja-Aistimus-Helsinki-in-my-mind

Tällainen moniaistillinen kokemus on – tutkitustkin – mieleenpainuva ja elämyksellinen. Usean aistin hyödyntäminen tuo kokemuksia lähelle vierailijaa. Samat moniaistilliset mahdollisuudet piilevät jokapäiväisessä liike-elämässäkin.